Szanowni Państwo,
informujemy, że Gminny Ośrodek Kultury i Biblioteka Publiczna w Dobrem bierze udział w projekcie „Sieć na kulturę w podregionie warszawskim wschodnim”, realizowanym przez Fundację Wspierania Zrównoważonego Rozwoju.
Celem projektu jest:
• rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży w wieku 10-18 poprzez prowadzenia atrakcyjnych i perspektywicznych zajęć,
• dostęp do materiałów edukacyjnych.
Zachęcamy wszystkie zainteresowane dzieci/młodzież oraz ich rodziców/opiekunów prawnych do kontaktu ws. uczestnictwa w projekcie, w ramach którego zorganizowane będą bezpłatne zajęcia online z tematu:
Bezpieczne zachowanie w sieci.
Na zgłoszenia czekamy do 27 stycznia 2021 r.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (działanie 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”).
Powszechne szczepienia całego społeczeństwa ruszają w styczniu 2021 roku. Jeszcze w grudniu 2020 r. rozpoczęły się szczepienia pracowników służby zdrowia.
Informujemy, że w związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną na terenie powiatu mińskiego do odwołania zawieszone jest udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w kontakcie bezpośrednim.
Porady udzielane są za pośrednictwem środków komunikacji na odległość (np. telefon, mail) w dniach i godzinach dyżurów prawników oraz doradców, zgodnie z harmonogramem pracy punktów.
telefoniczna: 25/ 756-40-77 (od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa
Powiatowego w Mińsku Mazowieckim)
mail: npp@powiatminski.pl (mail służy wyłącznie do umówienia wizyty, nie należy opisywać spraw, ani załączać żadnych dokumentów dotyczących sprawy)
Przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2232) nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
Pomoc udzielana osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, która w ciągu ostatniego roku nie zatrudniała innych osób, stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1). Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis przedstawia przed jej udzieleniem:
kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis lub pomocy de minimis w rolnictwie i w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie, oraz
informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708).
Zachęcamy do składania opinii o udzielonych poradach! Ankietę (z datą porady oraz nazwiskiem prawnika lub doradcy, który udzielił porady) można przesłać: w wersji papierowej na adres Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim, ul. T. Kościuszki 3, 05-300 Mińsk Mazowiecki, na adres e-mail: npp@powiatminski.pl lub złożyć telefonicznie pod numerem 25/756-40-77 (od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa).
JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO PORADY ZA POŚREDNICTWEM ŚRODKÓW KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ?
Najczęstszym środkiem komunikacji na odległość wybieranym przez osoby korzystające z pomocy jest telefon. Przed rozmową z prawnikiem lub doradcą o umówionej godzinie warto przygotować dokumenty dotyczące sprawy, o której chcemy rozmawiać (o ile takie posiadamy), a także kartkę i długopis, które mogą przydać się, aby zapisać informacje przekazywane przez prawnika (doradcę). Osoby korzystające z porady telefonicznej powinny pamiętać, że w każdej chwili mogą przerwać rozmowę, aby poprosić o powtórzenie informacji lub wyjaśnienie, jeśli jakaś część przekazywanej informacji jest dla nich niezrozumiała. Jeżeli zachodzi potrzeba sporządzenia projektu pisma lub planu działania, może on być przesłany przez prawnika (doradcę) na adres e-mail osoby korzystającej z porady.
Wójt Gminy Dobre informuje, że od 15 stycznia 2021 roku rozpoczyna się rejestracja na szczepienia przeciw COVID-19 dla seniorów, którzy ukończyli 80 lat, natomiast od 22 stycznia na szczepienia rejestrować się będą mogły osoby powyżej 70 roku życia…
Zadanie pn. „Inwentaryzacja źródeł niskiej emisji na terenie Gminy Dobre” zrealizowano przy pomocy środków z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza MAZOWSZE 2020”.