Nasze kulinarne dziedzictwo – konkurs na potrawę regionalną 2015

„Nasze kulinarne dziedzictwo – konkurs na potrawę regionalną 2015”

W ramach promocji i kultywowania lokalnych tradycji w naszym regionie Lokalna Grupa Działania Ziemi Mińskiej wraz z Wójt Gminy Jakubów  ogłasza konkurs  pt. „Nasze kulinarne dziedzictwo – konkurs na potrawę regionalną 2015”, w którym uczestnicy będą mogli przedstawić potrawy kulinarne w trzech kategoriach. Celem konkursu jest identyfikacja i wykreowanie produktów lokalnych wytwarzanych metodami tradycyjnymi. Konkurs ma za zadanie wzbudzenie większego zainteresowania wśród potencjalnych konsumentów, a w rezultacie doprowadzenie do powstania rynku produktów wysokiej jakości.

Konkurs ma uchronić przed zapomnieniem tradycje kulinarne oraz podkreślić wartość produktu lokalnego – jego unikalność i oryginalność ściśle związaną z regionem na który objęty jest lokalną strategią rozwoju LGD Ziemi Mińskiej, a także zrealizować główny cel, który dotyczy efektywnej promocji LGD Ziemi Mińskiej.

Efektem konkursu będzie powstanie produktów lokalnych, które będą utożsamiane z LGD Ziemi Mińskiej, a ich wizerunek będzie kreowany w świadomości mieszkańców LGD Ziemi Mińskiej jak i turystów.

Atrakcyjne nagrody rzeczowe w postaci markowego sprzętu AGD będą przyznane  za zajęcie pierwszych miejsc  w następujących kategoriach:
1. barszcz regionalny, dania główne  
2. wędliny, wyroby garmażeryjne, przystawki itp. 
3. napoje i desery (ciasta, desery, napoje bezalkoholowe i alkoholowe typu nalewki, piwo i inne)Ponadto, każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom i upominek. W konkursie ocenie podlegać będą potrawy związane z regionem poprzez tradycyjną lokalną recepturę i wykorzystanie lokalnych urowców (wg receptury własnej uczestnika konkursu). Potrawy te przygotowane muszą być w całości ze składników naturalnych ( bez użycia wzmacniaczy smaku, sztucznych barwników czy środków zapachowych). W konkursie mogą wziąć udział osoby, które ukończyły 18 lat.Zgłoszeń dokonywać mogą:
– Gminne Ośrodki Kultury z obszaru LGD ZM.  
– Stowarzyszenia,  
– Koła Gospodyń Wiejskich,  
– Rady Sołeckie,  
– Osoby indywidualne , grupy nieformalne itp.  Zgłoszenia przyjmowane są do 28 maja 2015 r.Potrawy spełniające warunki formalne zostaną zaprezentowane przez uczestnikówpodczas konkursu, który odbędzie się na Placu przy Szkole podstawowej im. Jana Pawła II w Mistowie, ul.Szkolna 3, w dniu 7 czerwca 2015 r. podczas uroczystości Gminnych. Będzie to doskonała
okazja do promocji produktów i ich wytwórców z terenu każdej gminy, oraz wymiany  doświadczeń kulinarnych między uczestnikami.

Szczegóły zawiera Regulamin.  Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel. 510-196-722 – Paulina Górna.

Do pobrania:
Regulamin
Karta zgłoszeniowa

I Majówka – Porąb 2015

I Majówka
Porąb 2015

pod patronatem Wójta Gminy Stanisławów

W programie:

13.00 rozpoczęcie uroczystości;

13.00 – 15.00 pokaz sprzętu wojskowego i wyszkolenia żołnierzy;
czynna będzie karuzela i punkty gastronomiczne

15.00 – 15.40 proboszcz ks. prof. dr hab. Krzysztof Kietliński odprawi polową mszę św.

15.40 – 15.50 sołtys pan Jan Dźwigała powita Gości i Organizatorów oraz przedstawi Sponsorów; w imieniu Mieszkańców uhonoruje wieloletniego sołtysa wsi Porąb pana Ryszarda Brzezińskiego i wręczy pamiątki dwójce Jubilatów z okazji okrągłych urodzin

15.50 – 16.00 głos zabierze Wójt Gminy Stanisławów pan Adam Sulewski

16.00 – 22.00 bezalkoholowy mini festyn wiejski na trawie; planowane atrakcje:
– występ profesjonalnego zespołu IRYS z Mińska Mazowieckiego
– tańce
– karuzela
– punkty gastronomiczne
– prezentacja produktów zaproszonych firm

niedziela 24 maja 2015 r.

Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy!

Patronat medialny nad „I Majówką Porąb 2015” sprawuje Redakcja „Co Słychać?”

Pierwszymi sponsorami imprezy są: Wójt Gminy Stanisławów, BS w Mińsku Mazowieckiem O/Stanisławów, Marcin i Rafał

Mroczkowie, Iza Piekarska – Zakład Tworzyw Sztucznych w Rudzienku k/Kołbieli oraz Marzena i Jan Dźwigałowie z Porąbu.

Powiatowy DZIEŃ STRAŻAKA

Zarząd Oddziału Powiatowego ZOSP RP w Mińsku Mazowieckim, Komendant Powiatowy PSP w Mińsku Mazowieckim, Zarząd Oddziału Miejsko – Gminnego ZOSP RP w Mińsku Mazowieckim, oraz Zarząd Ochotniczej Straży Pożarnej w Stojadłach
mają zaszczyt zaprosić na…

Zmarł Ks. Sławomir Malon – Proboszcz Parafii Wiśniew

Zmarł ks. Sławomir Malon, proboszcz parafii Wiśniew k. Kałuszyna. Miał 53 lata. W kapłaństwie – prawie 26 lat.

Kapłan zmarł we wtorek, 28 kwietnia w godzinach porannych, po długiej i ciężkiej chorobie.

Ś.p. ks. Sławomir Malon pochodził z miejscowości Sięciaszka k. Łukowa, należącej do parafii p.w. Podwyższenia Krzyża św. w Łukowie. Święcenia kapłańskie przyjął 24 czerwca 1989 roku. Posługę kapłańską jako wikariusz pełnił m.in.: w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Białej Podlaskiej oraz w parafiach w Ulanie i Łaskarzewie. Przez ponad 2 lata pełnił posługę proboszcza parafii w Wargocinie a od 2006 roku był proboszczem parafii p.w. Trójcy Świętej w Wiśniewie w dekanacie grębkowskim w gminie Jakubów.

Uroczystości pogrzebowe

W środę, 29 kwietnia w kościele w Wiśniewie o godzinie 15:00 rozpocznie się czuwanie i modlitwy przy trumnie zmarłego. Msza św. żałobna pod przewodnictwem biskupa pomocniczego diecezji siedleckiej Piotra Sawczuka zostanie odprawiona o godzinie 19:00.

W czwartek, 30 kwietnia rano, ciało zostanie przewiezione do rodzinnej parafii p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Łukowie. O godzinie 11.00 rozpocznie się w kościele czuwanie a o godzinie 12.00 pod przewodnictwem biskupa ordynariusza Kazimierza Gurdy – Msza św. pogrzebowa. Po niej ciało zostanie złożone na cmentarzu w Łukowie.

Spotkanie z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Panem Adamem Struzikiem

Władze samorządowe Gminy Dobre serdecznie zapraszają wszystkich mieszkańców na spotkanie, które odbędzie się w dniu

30 kwietnia 2015 roku o godz. 16:15

w remizie Ochotniczej Straży Pożarnej w Dobrem

z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Panem Adamem Struzikiem.

Udział w spotkaniu wezmą również:

– Pan Krzysztof Wawrzyniec Borkowski – Poseł na Sejm RP ,
– Pani Janina Ewa Orzełowska – Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego ,
– Pan Radosław Rybicki – Dyrektor Departamentu Rolnictwa Urzędu Marszałkowskiego ,
– Pan Mariusz Kozera – Zastępca Dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich ,
– Pan Artur Dąbrowski – Prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

 

XXXII KONKURS RECYTATORSKI DLA DZIECI im. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO

Gminna Biblioteka Publiczna w Dobrem
zaprasza uczniów szkół podstawowych do udziału w konkursie

XXXII KONKURS RECYTATORSKI DLA DZIECI
im. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO

    Uczestnicy występują w dwóch grupach wiekowych:

  • uczniowie klas I – III szkół podstawowych
  • uczniowie klas IV – VI szkół podstawowych

Na konkurs należy przygotować jeden wiersz i jeden fragment prozy dowolnego autora. Utwory powinny odpowiadać wiekowi i płci wykonawcy. Łączny czas ich wykonania nie może przekroczyć 5 minut.

ELIMINACJE GMINNE – 22 maja 2015 r. godz. 10:00

Gminna Biblioteka Publiczna w Dobrem

ELIMINACJE POWIATOWE – 28 maja 2015r.

KOMPUTEROWE BADANIE WZROKU I POMIAR CIŚNIENIA ŚRÓDGAŁKOWEGO

W dniu 19.03.2015r. w Ośrodku Zdrowia ul. Kilińskiego 1 w Dobrem w godzinach od 13:00 do 15:00 odbędą się komputerowe badania wzroku
oraz pomiar ciśnienia śródgałkowego dla Mieszkańców gminy.

Zapisy telefonicznie (25)757-10-22

Koszt badania komputerowego ostrości wzroku – 5 zł
Koszt pomiaru ciśnienia śródgałkowego – 10 zł(DODATKOWE)

Zapisy prowadzone będą do dnia 19.03.2015r.

Podczas badania istnieje możliwość zapisania się na konsultację okulistyczną oraz zamówienia okularów korekcyjnych.

Badanie przeznaczone jest dla osób dorosłych. (powyżej 16-go roku życia)

Serdecznie zapraszamy

UROCZYSTE OBCHODY ROCZNICY BITWY POD DOBREM

Gminny Ośrodek Kultury w Dobrem
i Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu

ZAPRASZA NA

UROCZYSTE OBCHODY
ROCZNICY BITWY POD DOBREM

DNIA 13.02.2015

PROGRAM

11.00 – Zbiórka przed budynkiem OSP
11.05 – Wyjazd do Makówca
11.20 – Złożenie wieńca pod pomnikiem Bohaterów Bitwy pod Dobrem
11.30 – Rys historyczny przygotowany przez uczniów Szkoły Podstawowej im. Piotra Wysockiego w Dropiu

Accessibility